ЕНЕРО-ПРО отчете средна сметка за електроенергия на домакинствата в размер на 49,07 лева за януари
Публикувано на 10.02.2014
64% от битовите клиенти на компанията са консумирали електричество под 49,07 лева
691 374 домакинства в Североизточна България имат средна сметка за електроенергия под 49, 07 лева за месец януари. Това са общо 64% от битовите клиенти на електроснабдителната компания на територията на областите Варна, Добрич, Шумен,Търговище, Велико Търново, Габрово, Русе, Разград и Силистра. Други 19 % имат сметки на стойност от 49,07 до 100 лева, а останалите 17% са консумирали електроенергия за повече от 100 лева. Това заяви днес Стефан Абаджиев, управител на ЕНЕРГО-ПРО, на среща с журналисти във Варна.
Управителят на електроенергийната компания обясни, че в резултат на рязкото понижение на температурите в края на януари, потреблението на електроенергия в Североизточна България значително нарасна. За периода 25 – 27 януари ЕНЕРГО-ПРО регистрира средно 22,53 % ръст на консумираната електроенергия спрямо същия период на предходната седмица (18 - 20 януари). За област Варна средното увеличение на потреблението на електроенергия през същия период е 28,06 %. При по-голямата част от клиентите завишената консумация ще се отрази в следващата сметка – тази за февруари, която се плаща през март.
Г-н Абаджиев информира представителите на медиите във Варна, че и тази година ЕНЕРГО-ПРО стартира кампанията ЕНЕРГО прозрачност, която включва анализ на потреблението на клиенти, които имат по-високи сметки от обичайните за периода. Специалисти на компанията ще извършат проверка на показанията и точността на електромерите на тези клиенти в тяхно присъствие.
„Ние сме отворени за диалог и държим да има пълна прозрачност на сметките за електроенергия. Затова инициираме проверки в присъствието на клиентите, ако те имат необичайно високи сметки. Представители на медиите също могат да присъстват, ако проявяват интерес”, заяви управителят на ЕНЕРГО-ПРО. „Всяка зима потреблението на електричество се покачва и това създава финансови затруднения на част от нашите клиенти. Ние сме готови да предложим подходяща схема за разсрочване на задълженията на клиентите, които срещат затруднения да заплащат сметките си в срок.”, допълни той.
Кампанията ЕНЕРГО прозрачност стартира за първи път през февруари 2013 година. Тогава ЕНЕРГО-ПРО провери по своя инициатива електромерите на 1000 клиенти. В рамките на кампанията не бяха установени случаи на надписани сметки или неточни електромери.
Управителят на електроенергийната компания представи и кампанията „В услуга на клиента“, която ЕНЕРГО-ПРО стартира във връзка със Световния ден на потребителя – 15 март. Кампанията включва три инициативи. Първата е създаване на мобилен изнесен офис, който ще работи по график в по-малките населени места, където няма постоянни центрове за обслужване на клиенти. Тя стартира на 11 февруари в град Провадия. Втората е новата услуга „Енергиен консултант“. Тя се предлага в центровете за обслужване на клиенти, където всеки битов клиент ще има възможност да получи индивидуална консултация за подобряване на енергийната ефективност на своето домакинство. Третата инициатива е организирането на „Приемен ден на ръководството“ на компанията. Тя включва срещи с клиенти по график в различни градове на Североизточна България. Графикът на изнесения мобилен офис и на приемния ден на ръководството е обявен на интернет страницата на ЕНЕРГО-ПРО www.energo-pro.bg.