ЕНЕРГО-ПРО стартира проект за промяна на периода на отчет, който ще подобри качеството на услугата и обслужването на клиентите
Публикувано на 26.09.2013
От края на месец септември отчетът на електромерите вече ще се извършва от служители на ЕНЕРГО-ПРО
В края на месец септември електроразпределителната компания стартира мащабен проект за промяна на начина на отчитане на електромерите. Проектът е в резултат на задълбочени вътрешни анализи на ефективността на досегашния начин на отчет, както и проучване на възможностите за намаляване на загубите на електроенергия чрез внедряване на съвременни технологии.
До момента отчитането на електромерите се извършваше от фирма подизпълнител. От края на месец септември тази практика ще бъде преустановена и отчетът ще се извършва от обучени специалисти на ЕНЕРГО-ПРО. Освен че ще записват показанията на електромерите, в което се ограничаваше работата на отчетниците досега, технически квалифицираните служители на дружеството вече ще могат да вземат отношение по конкретен проблем, посочен от клиента, който е в техните компетенции.
Паралелно с реорганизацията на процеса по отчитане на електромерите, ЕНЕРГО-ПРО въвежда и балансово мерене на електроенергията. Това е технически способ за проследяване на количествата електроенергия, които се доставят в даден трафопост и след това се разпределят към клиентите, които се захранват от него. Системата за балансово мерене предоставя възможност за локализиране на местата, където са налице загуби на електроенергия и съответно могат да се предприемат конкретни мерки. За да се осъществи балансово мерене е необходимо клиентите, които се захранват от даден трафопост, да бъдат отчитани на една и съща дата с него. Именно това налага промяна в организацията на районите на отчет и оптимизация на маршрутите, по които се движат отчетниците.
Целта на проекта е да се подобри ефективността и качеството на отчета, което неминуемо рефлектира върху цялостното обслужване на клиентите. Проектът ще допринесе за подобряване на дейностите по обработване на данни и осъществяване на ефективен контрол както върху отчета, така и върху състоянието на електромера и електромерното табло. В допълнение липсата на посредник в тази дейност ще даде още една възможност на компанията за директен контакт с клиентите и по-ефективна комуникация.
Вследствие на промяната в процеса по отчитане на електроенергията, за част от клиентите на ЕНЕРГО-ПРО ще се промени датата на отчет. Неслучайно промяната се прави през този период от годината, тъй като традиционно периодът септември и началото на октомври се характеризира с най-ниска консумация на електроенергия и съответно ефектът от промяната на срока на отчет върху сметките на клиентите би бил най-малък. През този преходен месец е възможно отделни клиенти да имат по-дълъг или по-кратък от стандартния период на отчитане.
Изключително важно е клиентите да обърнат специално внимание на периода, който обхваща сметката им за електроенергия през месец октомври, която ще платят през ноември.
При клиентите, за които отчетният период ще бъде по-кратък от обичайното, се очакват по-малки сметки, тъй като те ще включват консумацията през по-малък брой дни. Следващият отчетен период ще бъде стандартен и следващата сметка ще обхваща около 30 дни.
За друга част от клиентите, отчетният период през първия месец на стартиране на проекта ще бъде по-дълъг. За да не доведе тази реорганизация до неудобство за тях и за да не окаже влияние върху процеса на планиране на разходите за електроенергия, компанията е предвидила възможност за разсрочване на задължението. Всеки клиент, който среща затруднения при плащането на тази сметка, би могъл да подаде искане за разсрочване в най-близкия център за обслужване на клиенти.
Сроковете за плащане на клиентите няма да се променят и остават както и досега. Например, ако даден клиент е с падеж на плащане 10-то число на месеца, той ще продължи да плаща своето задължение до 10-то число
Подробна информация за индивидуалната си дата на отчет, както и за целия процес по промяна на отчитането, клиентите могат да получат от интернет страницата на компанията, на телефон 0700 161 61, на service@energo-pro.bg, както и в центровете за обслужване на клиенти.