ЕНЕРГО-ПРО оказва пълно съдействие на Министерство на енергетиката в процес на започнала проверка
Published on 26.01.2015
ЕНЕРГО-ПРО ще окаже пълно съдействие в хода на проверка от представители на Министерството на енергетиката, която стартира днес. Поводът за нея са изнесени в публичното пространство твърдения за „завишени месечни сметки“ за периода декември-януари на клиенти на дружеството.
На част от клиентите на ЕНЕРГО-ПРО се наложи да бъде извършен междинен отчет, за да се изпълни стриктно нормативното изискване за отчитане на консумираната електроенергия за период не по-дълъг от 31 дни.
Поради струпването на празнични и почивни дни няколко пъти през годината има изместване на графика на отчет, което създава опасност в отделен месец група клиенти да бъдат отчетени за период по-дълъг от 31 дни. В такива случаи нормативната уредба допуска консумираната електроенергия да се отчита повече от един път през месеца.
Заплащането на фактурата от всички клиенти на ЕНЕРГО-ПРО, които имат междинен отчет през януари, се разсрочва безлихвено за срок от 15 дни след падежа. Например, ако срокът за плащане по фактурата от междинния отчет е 10.02.2015, тя ще бъде разсрочена до 25.02.2015 г. Ако срокът е 16.02.2015, тя може да бъде платена без лихви до 04.03.2015 г., а при падеж 25.02.2015 - до 13.03.2015 г. Съответно, това ще доведе и до удължаване на срока за прекъсване на електрозахранването поради забавено плащане, с допълнителни 15 дни след падежа на фактурата от междинния отчет.
Клиентите на ЕНЕРГО-ПРО могат да проверят задължението си и сроковете за плащане на интернет страницата на компанията - www.energo-pro.bg, на денонощния телефон 0700 161 61 или в най-близкия Център за обслужване на клиенти.